دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 آذر 1397 - 09:54
رئیس بسیج اساتید:

 امريكا با جغرافيایی به نام ايران مشكل دارد

رئیس بسیج اساتید گفت: در بسيج اساتيد به اين نتيجه رسيديم كه  امريكا با جغرافيایی به نام ايران مشكل دارد.
کد خبر : 330587

به گزارش خبرنگار حوزه علم و فناوری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، مجتبی زارعی در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همكاری بین معاونت علمی و فناوری رياست جمهوری و سازمان بسيج اساتيد كه صبح امروز در محل معاونت علمی و فناوری رياست جمهوری برگزار شد، گفت: تفكر انقلاب اسلامی به گونه‌اي است كه نمی‌توان با نفت آن را گسترش داد. 


وی ادامه داد: امريكا در ادبيات سياسی مطرح می‌كند كه با مردم ايران كاری ندارم و فقط مشكل من با دولت ايران است؛ اما در بسيج اساتيد به اين نتيجه رسيديم كه  امريكا با جغرافيایی به نام ايران مشكل دارد.


رئیس سازمان بسیج اساتید در ادامه گفت: در دوران پهلوی استفاده از نفت و درآمد آن به‌عنوان یک خط مشی اساسی بود اما با ظهور انقلاب اسلامی تمرکز از نفت برداشته شد چرا که اقتصاد نفتی مردم را از اداره امور محروم می‌کند و موجب می‌شود تا رانت بیشتر شود.


وی با اشاره به منطقه استراتژیک ایران گفت: ایران در منطقه‌ای قرار دارد که 50 درصد نفت جهان از این منطقه صادر می‌شود و وجود تنگه هرمز نیز در این منطقه باعث شده که برای کشورهایی نظیر آمریکا مهم شود. درحالی‌که اگر انقلاب اسلامی در کشور دیگری به‌جز ایران اتفاق می‌افتاد تا این حد برای آمریکا اهمیت نداشت. انقلاب دینی و موقعیت ژئوپلتیک وضعیتی را رقم زده که باید برای گره نخوردن انقلاب با نفت برنامه‌ریزی کرد.


زارعی اضافه کرد: زمان اصلاح یک منبع عظیم ملی به‌نام نفت و سایر منابع به نفع آیندگان فرا رسیده و این عزم ملی دولت را می‌طلبد چرا که اگر دارالایمان ایران به دارالفنون تبدیل نشود، انقلاب اسلامی نمی‌تواند دستاوردهای مناسبی پیدا کند.


رئیس سازمان بسیج اساتید با اشاره به اقتصاد دانش‌بنیان گفت: برای تحقق اقتصاد مبتنی بر دانش و دانش درون‌زا نگاهی در سازمان بسیج اساتید شکل گرفته تا به دانشگاه اجتماعی دست پیدا کنیم. به‌همین‌منظور ایده‌ها از درون معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری به 720 کانون بسیج اساتید ابلاغ می‌شود تا به یک گفتمان غالب در این‌خصوص برسیم.


وی در پایان خاطرنشان کرد: بسیج اساتید اندیشکده‌های راهبردی مسئله‌محور دارد که مورد توجه معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری قرار گرفته و ما به‌دنبال روایت‌گری فتوحات جهان علم و فناوری هستیم.


انتهای پیام/4060/4085/


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته